İSTANBUL BAŞAKŞEHİR İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OSB'LERDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İÇİN İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ

Millî Eğitim Bakanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı arasındaki Organize Sanayi Bölgelerinde Okul Öncesi Eğitim Kurumu Açılmasına İlişkin İş Birliği Protokolü, Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer ile Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank tarafından imzalandı. 
OSB'LERDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İÇİN İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ

Sanayi sektöründeki gelişmeler ile okul öncesi eğitimde eş güdümü sağlamak ve kadın istihdamının artırılması için organize sanayi bölgelerinde okul öncesi eğitim hizmetlerini yaygınlaştırmak amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı arasında iş birliği protokolü imzalandı.   Protokol imza töreninde konuşan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığıyla ikinci kapsamlı iş birliğini yaptıklarını; daha önce organize sanayi bölgelerinde mesleki eğitim merkezleriyle ilgili çok önemli bir hamle yaparak tüm Türkiye'de OSB'lerde mesleki eğitim merkezleri kurduklarını söyledi.    Küçük ve orta ölçekli işletmeler ile sektörün yoğun bir şekilde kümelenmiş olduğu OSB'lerde en fazla ihtiyaç duyulanın çırak, kalfa ve usta olduğuna işaret eden Özer, "Mesleki eğitim merkezleri, haftada bir gün okulda, geri kalan dört gün gerçek iş ortamında eğitim alınan ve Almanya'daki duale mesleki eğitime karşılık gelen kurumlar... Aslında bu bizim geleneğimizde olan ahilik kültürünün, çıraklık, kalfalık, ustalığın yüzyıllardan beri devam eden Türkiye'deki -bu topraklardaki- uygulaması. Sadece mesleki eğitim değil, aynı zamanda ahlakı da merkeze alan, değerler eğitimi de yapan bir eğitim türü." diye konuştu.    Son yirmi yılda tüm çocukların eğitime erişimiyle ilgili yapılan seferberliğe işaret eden Özer, daha önceki dönemlerde uygulanan antidemokratik uygulamalar sonucu oluşan hasarların da giderildiğini kaydetti. Özer şöyle devem etti:  "1998 yılında tüm Türkiye'deki mesleki eğitim merkezlerinde yaklaşık 250 bin çırak, kalfa varken katsayı uygulamasından sonra o rakam 74 bine düştü. Her ülke, beşeri sermayesinin niteliğini arttırmak için seferber olurken bizde eğitim politikaları 'Beşeri sermayeyi nasıl kullanamayız?' odağında politikalar üretti maalesef. İşte Sayın Bakanımızla o başlatmış olduğumuz girişim ve 25 Aralık 2021 tarihinde 3038 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu'nda yapmış olduğumuz değişiklik sonunda, bunun öncesinde tüm Türkiye'de mesleki eğitim merkezlerinde 159 bin çırak, kalfa varken -Dün Sayın Cumhurbaşkanımız açıkladı.- 700 bin çırak, kalfaya ulaştık. Bu, başlı başına bir sessiz devrimdir mesleki eğitim alanında. Hedefimiz, yılın sonuna kadar 1 milyon gencimizi bu geleneksel çıraklık, kalfalık, ustalık eğitimiyle buluşturmak. Bir taraftan mesleki eğitimi güçlendirirken diğer taraftan genç işsizlik oranlarımızı düşürmek için en önemli enstrüman olan mesleki eğitim merkezlerini aktif olarak kullanmak."   Ülkenin en kalıcı sermayesi olan beşeri sermayesini eğitimle buluşturup niteliğini arttırmak için elinden gelen çabayı sarf ettiklerini dile getiren Özer, OECD ülkelerinin eğitimde kitleselleşme evresini 1950'li yıllarda tamamladığını, Türkiye'nin ise bu evreye 70 yıllık bir gecikmeyle ancak ulaşabildiğini söyledi.   Özer şöyle devam etti: "2000'li yıllarda Türkiye'de beş yaş okul öncesi okullaşma oranlarının yüzde 11, ortaöğretimdeki okullaşma oranlarının yüzde 40, yükseköğretimdeki okullaşmaların yüzde 14'lerde olduğu bir eğitim manzarasıyla karşı karşıya kaldık. Beş yaştaki okullaşma oranları yüzde 11'den yüzde 93'e ulaştı. Ortaöğretimdeki yüzde 44'lük okullaşma oranları, şu anda yüzde 90'a çıktı. Yükseköğretimdeki net okullaşma oranı yüzde 14'lerden yüzde 48,5'e çıktı. Yani gelişmiş ülkelerin yetmiş yıl önce ulaşmış olduğu noktaya biz yetmiş yıl gecikmeyle ulaştık."

Son yirmi yılda eğitimin önündeki tüm antidemokratik uygulamaların da kaldırıldığına işaret eden Özer, başörtüsü yasağından kat sayı uygulamasına kadar bir çok alanda eğitim hakkı elinden alınanların da haklarına bu dönemde kavuştuğunu ifade etti.

Son yirmi yılda öğretmen ve derslik başına düşen öğrenci sayılarının düştüğüne işaret eden Özer, Türkiye'nin PISA ve TIMSS gibi uluslararası öğrenci başarı araştırmalarındaki puanların ve sıralamaların da sürekli yükseldiğini; büyümenin de kaliteye rağmen değil kalite odaklı gerçekleştiğini söyledi.

Başak Mah. Ertuğrul Gazi Cad. No 22/A Başakşehir/İstanbul - 0212 488 48 80

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.